[origo] címlap

hírek

levelezés

internet előfizetés

vásárlás

Keresés

2007. jlius, 8., vasrnap 13:53
Interjú a második és harmadik helyezettel
Új kihívásokkal kellett szembenézniük a Kékszalag esélyeseinek 2007-ben, hiszen a leggyorsabb vitorlások - enyhe túlzással - egyenesen a versenyre jöttek a műhelyből; az új hajók helyezései nagyjából megfelelnek a papírformának. A tókerülő bajnokságról a második és harmadik helyezett képviselőivel, Soponyai Gézával, a Mediacontact-Avatar kormányosával és Nagy R. Attilával, a Diego taktikusával beszélgettünk.

A 2007-es Kékszalag más volt, mint a többi: idén hírességek kerültek fel a legesélyesebb vitorlások fedélzetére. Mennyiben tudta segíteni munkátokat Hujber Ferenc és Fábry Sándor?

Soponyai Géza, a Mediacontact - Avatar kormányosa: Aki nem vitorlázik rendszeresen, attól értelemszerűen nem lehet elvárni, hogy hivatásos versenyzőként teljesítsen, így már az is nagy segítség a részükről, hogy ügyesen mozognak a fedélzeten. Ebből a szempontból nekünk szerencsénk volt Hujber Ferivel, mert nagyon jól tudott alkalmazkodni a csapathoz, és így élmény volt a vitorlázás.

Nagy R. Attila, a Diego taktikusa: Fábry Sándorra eleinte csak két feladat hárult: a körültekintő mozgás a fedélzeten, és a "konyhatündéri munkakör". Persze később, a versenyen is segített Sándor: köteleket fogott, abszolút jól helyezkedett, és nemcsak a maga kilencven kilójával volt hasznunkra, hanem fergeteges beszólásaival is oldotta a hangultatot. Amikor például egy fordulócsata feszült pillanataiban Fábry Sándor bejelenti, hogy spinakkerbum és leitwagen, akkor egyszerűen mindenki feküdt a nevetéstől.

Az idei Kékszalag szelesebb volt a tavalyinál. Hogyan váltak be a Diegón végzett átalakítások, és mennyire jött be a számításotok az Avatarral?

Nagy R. Attila: Sokan számíthattak arra, hogy gyenge szélben leelőzik a Diegót, hiszen a mi hajónk az egyik legnehezebb, ezért gyenge szél esetére is tettünk lépéseket: van egy elég komoly bliszterünk és új génuánk. Titokban persze Szent Antalnak áldoztunk, hogy fújjon a szél, és ez bejött. Úgy képzeltük, hogy az erős szélben jobban pariban tudunk lenni az első helyért, és arra számítottunk, hogy Király Zsolték speciális Sponsor Wantedje 3-as és erősebb szélben hátrányban lesz. Ez lényegében így történt. Korábban azt is gondoltuk még, hogy Litkey Farkas hajója kicsit hátrébb lesz az erősebb szélben, és így Soponyai Gézával mérkőzünk meg. Ez nagyjából már a kenesei fordulónál megdőlt, hiszen ekkor már tisztán látszott, hogy a Lisán (Axa-Brokerneten) végzett átalakítások felülírják az elképzeléseinket. Tudomásul vettük, hogy Litkey Farkas ezzel az átalakított, gyorsabb közlekedési egységgel elhúzott, és megpróbáltunk megfelelni a közép-és erős szélnek.

Soponyai Géza: Az Avatart allround hajónak építettük, vagyis az volt a szándékom, hogy könnyű és erős szélben egyaránt jól teljesítsen. Ez nagyjából be is igazolódott, viszont ahogy mondta Rozsda is, a Litkey-féle átalakítások olyan mértékben felgyorsították a hajójukat, hogy gyakorlatilag nem tudtunk velük versenyezni. Mi azért a Diegóval jót vitorláztunk a klasszikus hajóinkkal.

Mikor éreztétek azt, hogy az első hely már visszavonhatatlanul Litkey Farkasé?

N. R. A.: A Lisa Keszthelyről úgy jött ki, hogy már volt négy kilométer előnye, ekkor az Avatar bent volt a bójánál, mi pedig a Szent Mihály kápolnánál jártunk. Ez a Szent Mihály kápolna - Keszthely távolság még megfogható lenne, de ezután a Lisa nagyon elment. Amikor Fonyódligetnél már hat kilométeres előnyük volt az Avatarhoz képest, akkor gondoltam, hogy nincs esélyük Soponyaiéknak Litkeyék ellen.

S. G.: Fonyód után egyszerűen megállt a levegő és egy-két csomóval bandukoltunk felfelé, s ezzel egyidőben Farky nagyon elment, mert nekik szinte végig volt szelük. Igazából akkor tettünk le a megfogásukról, amikor láttuk, hogy ő már Földvárnál jár, és van szele.

Volt-e szorosabb csatátok a verseny folyamán?

S.G.: Nekünk igazából nem volt csatánk idén, szép lassan széthúzódott a mezőny, és így csak az volt a feladatunk, hogy végigvigyük legjobb tudásunk szerint a hajót.

N.R.A.: A Diegósok esetében ahogyan tavaly, úgy idén is a befutónál alakult ki igen szoros csata, viszont most nem Soponyai Gézával, hanem Király Zsoltékkal vívtuk meg a már hagyományos hajnali csatát. Igaz, a befutónál tavaly még élesebben versenyeztünk, hiszen akkor csak 19 másodperccel értünk be negyedikként hamarabb az Arcadom előtt; most nagyjából fél perccel előztük meg a Sponsor Wantedet harmadikként. Óriási élmény beérni a célba egy ilyen csata után, s amikor könnyes szemekkel ugrasz a kormányos nyakába, akkor azt mondod, hogy megérte a verseny.

(C) Copyright 2007 MCORP Média Kft. ... Impresszum ... Médiaajánló ... Kapcsolat