[origo] címlap

hírek

levelezés

internet előfizetés

vásárlás

Keresés

2007. jnius 30., szombat 10:01
A Kékszalag trónkövetelői
Litkey Farkas ugyan hatodszor is megnyerte 2006-ban a Kékszalagot, ez azonban legkevésbé sem aggasztja kihívóit, akik új vagy felújított hajóikkal igen komoly konkurenciát jelentenek majd a július 6-i versenyen. A rivális csapatok kapitányaival beszélgettünk.

Avatar

Új hajóval száll csatába Soponyai Géza, méghozzá a nemrég vízre bocsátott Avatarral. A vitorlás nagy feltűnést keltett vitorlás körökben, ami nem véletlen, hiszen "jól működik, s bár még folyik a tesztelése, minden várakozásomnak megfelel" - mondta magazinunknak a hajó építője. "Eddig háromszor teszteltük, versenyen is kipróbáltuk, hogy információt kapjunk a többiekről és az Avatart is minél jobban be tudjuk vitorlázni" - tette hozzá Soponyai Géza.

Az új vitorlás június 23-án a balatonfüredi Izsák Szabolcs emlékversenyen, majd 24-én a Hamis Szalagon már megmérettette magát. Előbbin szoros küzdelemben másodikként futott célba a Lisa mögött. "Akkor még sokat szereltünk, ami lassan is ment, ezért sajnos nem tudtuk utolérni Litkeyéket. Másnap már elsőként végeztünk, de ekkor már nem volt ott a Lisa, így még egy összehasonlításra nem volt lehetőség. Láthatóan a két hajó nagyjából hasonló sebességgel bír, minimális különbségekkel, úgyhogy valószínűleg a taktika és a vitorlaválasztás fog dönteni a versenyen."

A Kékszalag előtt az Avatar 12 fős csapata még részt vesz egy ötnapos edzőtáborban, s ezután áll rajthoz. Szél szempontjából mindenre felkészült Soponyai Géza csapata: "bízom benne, hogy az összes hajó közül talán a miénk a legjobb allrounder hajó, vagyis amelyik minden szélben képes jó teljesítményt nyújtani".

Diego

Mivel a 2007-es év nem liberás, ezért elcseréltük a tavalyi piros liberánkat a korábban Arcadom néven futó hajóra, ami idén új, bőszeles, ultrakönnyű vitorlát kapott - mondta Nagy R. Attila, a Diego Sailing Team taktikusa. A csapat kis változtatással nevezett be az idei Kékszalagra, a korábbi teamből a hajó tulajdonosa és egy társa velünk vitorlázik, így 12-en indulunk, de lesz egy meglepetés tag is" - fűzte hozzá Nagy R. Attila, aki 2006-ban a negyedik helyen futott be az Azzardissimo fedélzetén.

A vitorlázatot felfejlesztették gyenge szél esetére is, így kapott új reachert, blisztert és új génuát. Ez a hajó a címvédőhöz képest nehezebb, egyébként képes lenne a korábbi Lisát megverni. "Litkey Farkas új Lisája - amelynek hajótestjén és vitorlázatán is végzett átalakításokat - felgyorsult, és mi is kénytelenek voltunk tartani a lépést, és felgyorsítani a hajónkat. Látva Farkasék, illetve a kihívó társak paramétereit, azt gondolom, inkább az erősebb szelekben, 3-as és 4-es szelekben lehet esélyünk" - mondta a Diego taktikusa.

Sponsor Wanted

A tavaly második helyezést elérő Raffica 2007-ben vadonatúj hajóval készül visszavágni, amelynek héját Soponyai Géza készítette Király Zsolt csapatának. A kormányos szerint a vitorlás annyira új, hogy még egy métert sem mentek vele - mondta a vitorlázó június 26-án magazinunknak. "A hajó megfelel az elvárásainknak, igaz, egyelőre nem tudtuk letesztelni, bár már volt vízen. A vitorlázata teljesen a Rafficáé, ezt bummal és vitorlákkal együtt egy az egyben átraktuk. Igazából gyengeszeles lett, de érzésem szerint nagyobb szélben is meg tudjuk vitorlázni a Sponsor Wantedot. A meglepő név arra utal, hogy ez a vitorlás teljesen önköltségi alapon, szponzor nélkül indul a Kékszalagon" - magyarázta Király Zsolt.

"A Raffica Team nagyjából ugyanaz, mint a tavalyi, viszont akad néhány kisebb változtatás, amellyel a technikai oldalt igyekeztünk erősíteni; valamint felvittük a létszámot 16-ra, és lesz egy meglepetés vendég is. Az egész csapat abban a szellemben áll rajthoz, hogy nyerni szeretne, és ezért mindent meg is teszünk" - mondta a tavalyi második helyezett Raffica kormányosa.

(C) Copyright 2007 MCORP Média Kft. ... Impresszum ... Médiaajánló ... Kapcsolat